Gravitacija

Sve vezano u matematiku & fiziku koja zaluta u vaš projekt.
User avatar
OmegaApex
Posts: 551
Joined: Sat Aug 08, 2009 1:34 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Gravitacija

Post by OmegaApex » Mon Feb 15, 2010 8:28 pm

Može mi netko reći kako da napravim gravitaciju za igru?
A neutron walks into a bar and asks how much for a drink. The bartender replies "for you, no charge".

User avatar
Mihael
Thunder Snail
Posts: 1386
Joined: Thu Aug 13, 2009 3:06 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Prijedlog: C++ škola

Post by Mihael » Mon Feb 15, 2010 8:40 pm

pa postaviš varijablu koja je brzina s kojom te vuće dolje, u loopu provjeravaš dali je prisutna kolizija ako je varijabla = 0 ako nije varijabla dobiva neku vrijednost, dok je vrijednost postavi da ide prema dolje dok nema vrijednosti neka stoji

User avatar
Danijel Korent
Romulanski špijun na Zemlji
Posts: 1583
Joined: Fri Sep 05, 2008 12:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23
Location: Njemacka
Contact:

Re: Gravitacija

Post by Danijel Korent » Mon Feb 15, 2010 9:29 pm

OmegaApex wrote:Može mi netko reći kako da napravim gravitaciju za igru?
A kakvu gravitaciju tocno trebas? Da cijelom igrom samo vuce ravno dolje, kao u side-scrollerima ili "pravu" gravitaciju izmedu dvije (ili vise) gibajuce tocke?
a.k.a. Koki

User avatar
OmegaApex
Posts: 551
Joined: Sat Aug 08, 2009 1:34 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by OmegaApex » Mon Feb 15, 2010 9:32 pm

Pa recimo kao Super Mario! :D
A neutron walks into a bar and asks how much for a drink. The bartender replies "for you, no charge".

fps
Starosjedioc!
Posts: 1012
Joined: Sat Sep 06, 2008 1:11 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by fps » Mon Feb 15, 2010 10:12 pm

isto je vezano za gravitaciju, ali drukcije pitanje, spomenuo sada koki pa da pitam, znaci, kako da napravim animaciju u pygameu u obliku dva planeta i onda putanju po kojoj se gibaju, ovisno o masi koju definiram? :)

User avatar
Denis
Sajentist on djuti!
Posts: 2618
Joined: Tue Aug 26, 2008 9:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by Denis » Mon Feb 15, 2010 10:35 pm

Gravitacija može djelovati u 4 glavna smjera (kad si u 2D svijetu). To su - gore, dolje, lijevo i desno. U biti, to su modifikacije na koordinratni sustav koji imaš - ordinata i apscisa. Znači, možeš imat u biti vektor (objekt koji sadrži 2 floata), i pomoću njega odrediti smjer djelovanja gravitacije. Ne znam koji si razred, ali vjerojatno ste radili zbrajanje vektora iz fizike.
Znači ako si u IV. kvadratnu koordinatnog sustava, Y ti se prema dolje povećava, prema gore smanjuje. Da bi išao u desno, povečavaš X, da bi išao u lijevo, smanjuješ X. Tako ti je i s vrijednostima u vektoru gravitacije. Ako želiš običnu gravitaciju prema dolje, odrediš neku vrijednost koja će pokušat povečati Y svih pokrenith objekata - što naravno neće uspjeti zbog statičnih objekata koji su "granice". E sad, ako želiš takvu gravitaciju, onda ti treba samo jedna varijabla, i super. No ako želiš igre s gravitacijom, da se npr. naglo mjenja u nekom smjeru, onda koristiš vektor, i jednostavnom manipulacijom X i Y jačine gravitacije mjenjaš smjer.
Za samo izvršavanje gravitacije možeš ići kroz listu vidljivih objekata. Vidiš gdje bi bili kad bi gravitacija na njih djelovala, i ako im ništa ne smeta, doista ih pomakneš.

Nek me netko ispravi ako sam nešto uspio zeznit.

fps
Starosjedioc!
Posts: 1012
Joined: Sat Sep 06, 2008 1:11 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by fps » Mon Feb 15, 2010 10:44 pm

kome si pricao? :lol:

prvi sam razred

User avatar
DIABLO III
Posts: 352
Joined: Wed May 06, 2009 4:19 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23
Location: Croatia-krizevci

Re: Gravitacija

Post by DIABLO III » Mon Feb 15, 2010 10:47 pm

fps wrote:isto je vezano za gravitaciju, ali drukcije pitanje, spomenuo sada koki pa da pitam, znaci, kako da napravim animaciju u pygameu u obliku dva planeta i onda putanju po kojoj se gibaju, ovisno o masi koju definiram? :)

nisam jos dosao do toga u programiranju ( zapravo nisam nigdje dosao :lol: )

ali ja to vidim tako da planetovo kretanje mnozis sa silom koja ce ga korigirat u odredenome smjeru

ovisnost o masi bi dobio tako da uzmes npr Fplanetex- omjer mase planete x i SILE
vjerojatno bi taj broj bio ogroman pa bi ga dijelio sa 1000 ili necime tako da to sve realno izgleda

vjerojatno sam ja pogrijesio pa najbolje neka netko napise tko zna :zubo:

User avatar
Denis
Sajentist on djuti!
Posts: 2618
Joined: Tue Aug 26, 2008 9:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by Denis » Mon Feb 15, 2010 10:50 pm

fps wrote:kome si pricao? :lol:

prvi sam razred
Ma pitanje je bilo više retoričko, iskreno me ne zanima ko je koji razred i dal se još školuje il čeka da ga prime u starački dom XD
Što se tiče sad tvog pitanja, tu moraš malo fizikalne zakone proučiti... kad iz njih shvatiš odnos stvari u pravom svijetu, lako to nakodiraš u Pythonu.

User avatar
Luka
Posts: 1384
Joined: Tue Aug 26, 2008 3:32 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: Gravitacija

Post by Luka » Mon Feb 15, 2010 10:52 pm

Usput, znate li koliko je zabavno izvoditi formulu za centripetalne sile? Osim što bi potencijalno dobro došlo za ovo, jako je zabavno.

(Radim to svakih par mjeseci, nakon što zaboravim detalje izvoda! :twisted: )
  • You know your project is in trouble when..
    ...when you wonder if you could optimize your fps counter function in order to gain extra fps...
    ...and you double your fps doing so.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest