XNA vs. OpenGL

DirectX & XNA, OpenGL...
User avatar
Denis
Sajentist on djuti!
Posts: 2618
Joined: Tue Aug 26, 2008 9:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

XNA vs. OpenGL

Post by Denis » Thu May 07, 2009 9:58 am

Razmišljam o tome da se malo ohladim od XNA i C#, pa da pređem na C++ i OpenGL. Sad me zanima, koje su razlike između ta 2 APIa, hoće mi me neko znanje iz XNA zbuniti u OpenGLu, i koje su prednosti i manje jednog i drugog.
Malo sam čitao po netu, otkrio da je OpenGL čisto grafički API, što valjda znači da se za input moram nekako drugačije pomučiti. Volio bih čuti od nekog tko ima iskustva, a ne od "udžbenika".

User avatar
bytespiller
DB Contest Winner '09
Posts: 2328
Joined: Fri Sep 12, 2008 11:46 am

Re: XNA vs. OpenGL

Post by bytespiller » Thu May 07, 2009 2:03 pm

Kako to da te SDL ne zanima, s njim dobiš sve u 'paketu' i input i zvuk i grafiku...?
Osim ako se hoćeš prebaciti na 3D.

User avatar
Danijel Korent
Romulanski špijun na Zemlji
Posts: 1583
Joined: Fri Sep 05, 2008 12:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23
Location: Njemacka
Contact:

Re: XNA vs. OpenGL

Post by Danijel Korent » Thu May 07, 2009 4:07 pm

Hmm... XNA uopce ne znam al zar nije to vec prakticki gotov game engine? Ako je, onda je razlika jako velika
a.k.a. Koki

User avatar
Luka
Posts: 1384
Joined: Tue Aug 26, 2008 3:32 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: XNA vs. OpenGL

Post by Luka » Thu May 07, 2009 7:10 pm

Ne, XNA je API, ali mnogo više user-friendly nego DX. I puno logičniji - barem za početnika.
  • You know your project is in trouble when..
    ...when you wonder if you could optimize your fps counter function in order to gain extra fps...
    ...and you double your fps doing so.

User avatar
Denis
Sajentist on djuti!
Posts: 2618
Joined: Tue Aug 26, 2008 9:35 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: XNA vs. OpenGL

Post by Denis » Thu May 07, 2009 7:59 pm

bytespiller wrote:Kako to da te SDL ne zanima, s njim dobiš sve u 'paketu' i input i zvuk i grafiku...?
Osim ako se hoćeš prebaciti na 3D.
Ne planiram još neko vrijeme na 3D, za nekih godinu-dvije. Ali vidiš, o SDLu nisam ni razmišljao. Proučiti ću i to!
koki007 wrote:Hmm... XNA uopce ne znam al zar nije to vec prakticki gotov game engine? Ako je, onda je razlika jako velika
Ni blizu gotov engine. Samo API, kako Luka reče, dosta user-friendly, jednostavno ga je ugodno koristiti (još Intelisense i ja u raju programiranja XD).

User avatar
Overseer
Spaaaaaaace!
Spaaaaaaace!
Posts: 593
Joined: Tue Aug 26, 2008 2:02 pm

Re: XNA vs. OpenGL

Post by Overseer » Mon May 11, 2009 10:59 am

XNA je u osnovi API koji leži na DirectX API-ju. Malo proširenija bi definicija bila skup biblioteka i API-ja koji se slažu u skupinu te integriraju podležne API-je DirectXa koji su inače "individualni" (uvjetno rečeno). Kao što je Luka rekao, radi se o puno logičnijem pristupu za početnika koji tek ulazi u razvoj igara ili interaktivnih aplikacija. Nadalje, njegova priprema traje svega sat vremena i skoro je 100% automatizirana. Većina internalne mehanike koja se koristi za definiranje 3D svijetova od osvjetljenja do generiranja terena te importanja modela je apstraktirana od korisnika koristeći različite "pokrovne funkcije" (opet, uvjetno rečeno, interface klase itd...). Znači, API koji otvara mnoga vrata kad se tiče ulaska početnika u razvoj, ali što se tiče naprednijih korisnika jednostavno će se doimati kao prejednostavan alat koji na neki način ograničava njihovu kreativnost, kako tehničku, a tako i onu umjetničku stranu.

OpenGL kroz C++ na drugu stranu je kao skok u ledenu vodu dok je vani -15°C, a upravo si izašao iz ugodne kuće XNA. Naime, nije jedan od najjednostavnijih za postaviti i radi se o singularnoj grafičkoj biblioteki, za što mu i ime stoji (Open Graphics Library) u odnosu na XNA i podležni DirectX koji su skup API-ja koji omogućuju razvoj svih aspekata igre ili interaktivne aplikacije "ravno iz kutije". Iako je malo teži za pohvatati, ono što će OpenGL vratiti jednostavno se isplati, niste zaključani na jednu platformu te imate pristup Linuxu, Mac OSu tj. cijelom novom "tržištu" (ukoliko gledate na to s komercijalne strane). Uz Windows, naravno. Uz malo slaganja uz pomoć open source projekata ( npr. SDL, nevjerojatna stvar) moguće je upregnuti veoma kvalitetan projekt.

Na tebi je izbor što želiš raditi... Želiš kontrolu - OpenGL. Želiš jednostavnost - XNA. Te naravno, ovisi o tvojim programerskim sposobnostima, na kojem si trenutno "nivou". Uglavnom, nadam se da sam malo pomogao. Osobno, implementiram DirectX i OpenGL u Hybrid, no DirectX ima veći prioritet.
Don't combine bracket and dot syntax in Objective-C, it's bad practice and quite irritating.
There is no such thing as a better graphics API. They are just different. And hot. And sexy. I should stop now.
Your matrices are belong to us.

User avatar
bytespiller
DB Contest Winner '09
Posts: 2328
Joined: Fri Sep 12, 2008 11:46 am

Re: XNA vs. OpenGL

Post by bytespiller » Mon May 11, 2009 12:22 pm

RayDX wrote:Osobno, implementiram DirectX i OpenGL u Hybrid, no DirectX ima veći prioritet.
That reminds me, kad radim u pygame (SDL wrapper za Python) on koristi DirectX pod Windowsima (iako mu se može eksplicitno narediti da koristi OpenGL ali onda iz nekog razloga vraća neku grešku).

Miroslav Malesevic
Posts: 123
Joined: Mon May 11, 2009 1:32 am
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: XNA vs. OpenGL

Post by Miroslav Malesevic » Mon May 11, 2009 7:38 pm

Neke od mogucih kombinacija:
--- SDL + OpenGL ili PyGame + OpenGL (najpopularnija)
--- AllegroGL (onu koju ja koristim)
--- SMFL + OpenGL

Sve zavisi od toga zasto hoces da predjes na OpenGL?
Overjoy Ltd

atari
Posts: 61
Joined: Mon Feb 22, 2010 8:13 am
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: XNA vs. OpenGL

Post by atari » Thu Mar 11, 2010 12:02 pm

Imam pitanje za RayDX-a, daj molim te reci jel imaš kakova iskustva s ovim :
CsGL, koliko vidim to je neki wraper za C# :?:
My program doesn't have bugs. It just develops random features.

User avatar
UDP11
Obama s Trešnjevke
Posts: 657
Joined: Thu Nov 06, 2008 2:38 pm
Smallest prime number bigger than 20: 23

Re: XNA vs. OpenGL

Post by UDP11 » Thu Mar 11, 2010 6:10 pm

OpenGL bez razmišljanja
Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest