DoubleBuffer

Programerska zajednica
It is currently Tue Jan 23, 2018 1:05 pm

Board index » Tehnička strana » Matematika & fizika

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Jul 29, 2010 5:21 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 31, 2009 9:09 am
Posts: 884
Location: Zagreb
Dakle, htio bih da mi netko objasni ove stvari. Naime, iako ih koristim u igri, nemam pojma što su i kako rade. Na primjer, igrač na koordinatama (0,0) treba biti okrenut prema znaku (50,50).

_________________
When no one dares to whisper, shout!
Blog


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jul 29, 2010 5:36 pm 
Offline
Romulanski špijun na Zemlji
User avatar

Joined: Fri Sep 05, 2008 12:35 pm
Posts: 1583
Location: Njemacka
Vec sam bio stavio sliku ali evo jos jednom:

Image

Ako imamo neku tocku i igrac treba biti okretnuti prema njoj, normalno trebamo doznati za koliko stupnjeva da zarotiramo igraca. Da bi se dobio taj kut koristi se funkcija atan2(x, y)

Kao argument se daje samo jedna tocka, a funkcija vraca kut izmedu x-osi i linije od sredista koordinatnog sustava (0, 0 koordinate) do tocke koja je stavljena kao argument.

Znaci na ovoj slici gore, atan2 za koordinate x, y vraca onaj crveno obojani kut. Obicno vrati vrijednost u radijanima, koja je jos samo jedna mjerna jediniza za kut uz stupnjeve. Kut od 360 stupnjeva u radijanima iznosi 2* pi, iliti 6.28.

_________________
a.k.a. Koki


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jul 29, 2010 5:52 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 31, 2009 9:09 am
Posts: 884
Location: Zagreb
Hvala na odgovoru ^^
Više mi je trebalo objašnjenje za radijane nego za atan2.

_________________
When no one dares to whisper, shout!
Blog


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jul 29, 2010 6:01 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Aug 26, 2008 3:32 pm
Posts: 1383
Location: Zadar
Trigonometrija je (tj. onoliko koliko je potrebno za ovo) jako jednostavna...

Image

Trigonometrijske funkcije sinus, kosinus, tangens (i ostale) obično koristiš kad u problemu kojeg rješavaš imaš neki od ovih pojmova: omjer, duljina stranice, kut.

Funkcije sinus, kosinus i tangens (sin, cos, tg (ili češće "tan" umjesto "tg")) su funkcije koje primaju neki ne-pravi kut u trokutu, a vraćaju omjer stranica trokuta koje zatvaraju taj kut. sin vraća omjer nasuprotne katete i hipotenuze. cos vraća omjer priležeće katete i hipotenuze. tan vraća omjer nasuprotne i priležeće katete. Redom, za svaki ne-pravi kut (2 su takva, A i B) na slici:
sin(A) = a / h
cos(A) = b / h
tg(A) = a / b
sin(B) = b / h
cos(B) = a / h
tg(B) = b / a

Postoje i obrnute funkcije, koje za dani omjer daju kut. To su "arkus" funkcije, npr. asin, acos, atan. Recimo da je gornja točka A u središtu koord. sustava, a točka B točka prema kojoj se igrač želi okrenuti. Potrebno je poznavati koordinate od B, neka su one jednake onima u tvom primjeru: (50, 50). (dakle, trokut na slici treba zrcaliti po ordinati, kako bi B došao desno od A) Za te koordinate, na slici će duljina b biti 50, kao i duljina a. Trebamo dobiti kut uz A, a imamo a i b. U gornjem popisu, tim nepoznanicama odgovara 3. redak, pa je potrebno iskoristiti funkciju atan (atg), i to u obliku kut = atan(a / b).

Ne znam koja je definicija atan2 funkcije, al vjerojatno ti ni ne treba... (preletom po tekstu na wikipediji, pretpostavljam da rješava probleme kvadranata, predznaka i sl. zbog kojih bi eventualno morao dodavati/oduzimati stupnjeve rezultatu običnog atana).

Vidim da je koki već odgovorio, ali previše sam dosad napisao pa svejedno postam ovo. :P

_________________
    You know your project is in trouble when..
    ...when you wonder if you could optimize your fps counter function in order to gain extra fps...
    ...and you double your fps doing so.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Jul 29, 2010 6:12 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 31, 2009 9:09 am
Posts: 884
Location: Zagreb
Hvala i tebi :D
Osjećam se nekako pametnije :P

_________________
When no one dares to whisper, shout!
Blog


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Board index » Tehnička strana » Matematika & fizika

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group